Szabályzat

Bajnokság szabályzata

  1. Jelentkezés: Jelentkezni a meghirdetett helyeken valamint a liga vezetőknél lehet (Dávid Krisztián, Nagy Tamás). Ezenkívűl a liga email címére várjuk még a versenyezni vágyók leveleit ( f1zona@icloud.com ), illetve a bajnokság hivatalos Facebook oldalán.

  2. Elvárások: Minden jelentkezőnek rendelkeznie kell a legújabb Formula 1-es játékkal. Jelen esetben az F1 2019. Valamint PlayStation+ tagsággal. Nem áll módunkban olyan embereket felvenni akiknek a felhasználó neve obszcén esetleg sértő másokra tekintve.

  3. Versenykiírás: Futamokat minden hét kedd estéjén tartjuk 20:30-as időmérős kezdéssel.

  4. Megkülönböztetés: Mindenkinek saját rajtszáma lesz, melyet kötelesek használni, ezzel megkönnyítve a versenybírók és kommentátorok munkáját. (rossz rajtszám esetleg rossz autó használata esetén 5 büntetőpont kerül kiosztásra.)

  5. Futam nap felépítése:

  • 20:20 - Szerver indítás, felvétel/közvetítés indítás, valamint az utolsó simítások

  • 20:30 - Létszámtól függő időmérő edzés (15 fő alatt Short Qualification)

  • 21:30 - 50%-os futam rajtja (Short quali esetén értelemszerűen korábban van a rajt)

  • 22:30 - A futam leintése után interjúk (első három helyezett)

Versenyzői etikett és szabályzat:

  1. Minden versenyzőnek kötelező rögzítenie mozdulatait. Mind az időmérőt, mind a versenyt. Tehát minden részvevőnek gondoskodnia kell arról, hogy gépén legyen elég hely a videóknak. (a versenyt követően 5 embertől véletlenszerűen, valamint óvás esetén az érintettektől bekérjük)

  2. Minden futam előtt lesz 2 szabadedzés nap, ahol az egyiken mindenkinek kötelező a részvétel. Ha valaki igazolatlanul hiányzik mind a kettő edzésről, csak a mezőny végéről indulhat, valamint 5 büntető ponttal lesz gazdagabb. (Szabadedzések napjai - Vasárnap/Hétfő 20:30 és Kedd 19:45)

  3. Minden versenyző rendelkezik 1 Jokerrel, ami egy verseny kihagyást jelent. A többi esetében csakis indokkal lehet hiányozni. Az indokolatlan hiányzást előbb hátra sorolással és 10 büntető ponttal utána pont levonással a végén pedig felfüggesztéssel valamint kirúgással büntetünk.

  4. Megengedett segítségek: Mindenki úgy játszik ahogy szeretne és tud, egyedül a fékrásegítés lesz kikapcsolva.

  5. A pálya szegélye minden esetben a fehér vonal. A rázókő már azon kívül van és nem tartozik bele. Minden esetben legalább két kerékkel a fehér vonalon belül kell autózni.

  6. Az időmérőn a fokozott figyelem kötelezően elvárt lesz. A feltartásokat, szabálytalanságokat valamint a pályán való "Retire"-t (a boxban engedélyezett.) utólagos verseny büntetéssel jutalmazzuk. (hozzáadott idő 5-10 mp).

  7. Az időmérőn való szándékos baleset, azért hogy valaki az új gumiról indulhasson büntetést von maga után.

  8. Ha véletlenül pályát vágtál köteles vagy elvenni a gázt és lassítani.

  9. A futamon a valódi F1-hez hasonló viselkedést várunk el. Minden óvást külön kivizsgálunk. (akár egy pályáról való leszorítást is.) A baleset okozásért 5mp időbüntetéstől kezdve futam eltiltásig bíráljuk az érintetteket.

  10. A felvezető körön az előzés tilos, valamint 4-5 autó távolságot illik tartani a balesetek elkerülése végett.

  11. Előzéseknél valamint csatáknál a cikázás valamint a féktávon való irányváltás szigorúan tilos. Válassz egy ívet és tartsd azt, ezzel megelőzve a balesetet.

  12. Ha valaki kicsúszik csakis fokozott figyelemmel térhet vissza a pályára.

  13. Ha társadat pálya elhagyással előződ meg, köteles vagy vissza adni a helyet, akkor is ha a játék nem szólít rá.

  14. A kék zászlót illik figyelembe venni, ha egy lekörözött kiüt egy élen állót, komoly szankciókra számíthat.

  15. Ha a lekörözött gyorsabb mint az aki őt lekörözte, körét csak a lehető legbiztonságosabb helyen veheti vissza.

  16. Safety car esetén mindenki köteles tartani a helyét és fokozott figyelemmel közlekedni.

  17. A biztonsági autós újra indítás esetén az első helyen álló versenyző diktálja az iramot. Ha egyszer elindult versenytempóban, nem állhat meg és lassíthat vissza.

  18. A szándékos feladás következményeket von maga után. Első alkalommal figyelmeztetés, másodiknál utolsó helyről való indulás míg a harmadik esetnél felfüggesztés vagy a ligából való kizárást vonja maga után.

  19. A játék által adott büntetéseket is be lehet óvni, amennyiben úgy gondolod hogy nem volt fair.

  20. A pálya szélesítéseket, valamint vágásokat külön fogjuk bírálni. Pályák között is lesznek különbségek, ahol szükséges a szigorúbb figyelem, ott mi is úgy fogjuk utólag kivizsgálni.

  21. 1 darab futam újra indításra van lehetőség, ha legalább 5-en kérik. Egyéb futam újra indításokat csakis az admin kezdeményezhetnek esetleges játék hibák végett. (Az időjárást ilyenkor manuálisan vissza állítjuk arra, amit a játék előre beígért.)

  22. A futam alatti szellem versenyzőket kivizsgáljuk. Safety car ideje alatt is tilos kilépni a menübe és szellem autóként versenyezni. Ha ez megtörténik, és balesetet eredményez komolyabb szankcióra számíthat az elkövető.

  23. Az óvásokat minden futam utáni csütörtökig fogadjuk el.

  24. A hivatalos végeredmény csütörtök és péntek körül kerül ki.

Játék beállítások:

  • Időjárás: dinamikus

  • Üzemanyag fogyasztás és gumi kopás: normál

  • Mechanikai meghibásodások: normál

  • Kanyarvágás: szigorú

  • Autó törés: Teljes (nem szimulációs)

  • Szabályok és zászlók: szimulációs

  • Parc Fermé: van

  • Autó teljesítmény: egyenlő

  • Safety car: van

  • Felvezető kör: van

  • Rajt: manuális

  • Egyéni beállítás: van

Pontozás:

  • Időmérő: Az első 5 helyezett kap pontot. (1.: 5 pont, 5.: 1 pont)

  • Célba érés: 2 pont (Az első 10 helyen célba érő versenyző ezt nem kapja meg pluszban)

  • Leggyorsabb kör: 3 pont (A pontok csak akkor kerülnek kiosztásra, ha a személy aki a leggyorsabb kört megfutotta az első tízben fejezi be a versenyt.)

  • Futam: 1. (30 pont), 2. (24 pont), 3. (21 pont), 4. (18 pont), 5. (15 pont), 6. (12 pont), 7. (10 pont), 8. (8 pont), 9. (5 pont), 10. (4 pont).

Egy futam napon a maximálisan megszerezhető pontszám:

Egyéniben: 38 pont

Csapatban: 66 pont

Súlyozás:

Minden versenyzőnek minimum 10 kilogrammot kell tankolnia az időmérőre. A kiegyenlített versenyzés eléréséért, minden időmérő legjobb 8 helyezettje kompenzációs súlyt kap a következő futam időmérőjére. A maximálisan begyűjthető súly 50 kilogramm. A futamok után mindenkinél ellenőrizve lesz, hogy megfelelő súllyal indult-e az illető vagy sem. Ha valaki rosszul tankolja meg autóját, utólagosan 30 másodperc hozzá lesz írva a verseny idejéhez, valamint 5 pontot kap. A súlyok a következő módon lesznek kiosztva:

  1. + 10 kilogramm
  2. + 8 kilogramm
  3. + 6 kilogramm
  4. + 5 kilogramm
  5. + 4 kilogramm
  6. + 3 kilogramm
  7. + 2 kilogramm
  8. + 1 kilogramm

Büntetési rendszer:

  • 5 másodperces büntetés

  • 10 másodperces büntetés

  • Boxutca áthajtásos büntetés (20 másodperc)

  • Stop&Go büntetés (30 másodperc)

  • Futamról való kizárás

  • Futam eltiltás

  • Több futamról való eltiltás

  • Bajnokságból való kizárás

Büntető pontok:

  • Apró elkerülhető baleset okozása: 5 pont

  • Hiányzó videó: 5 pont + utólagos diszkvalifikáció

  • Rossz súly az időmérőn: 5 pont + 30 másodperc a versenyidőhöz 

  • Szabálytalan veszélyes játék: 5-10 pont

  • Közepes elkerülhető baleset okozása: 10 pont

  • Nagy elkerülhető baleset okozása: 15 pont

  • Szándékos gyakori pálya vágás/szélesítés: 5-15 pont

  • Futam szándékos feladása: 15 pont

  • Pályán való Retire: 10 pont

  • Szándékos baleset okozás: 20 pont

  • Szándékosan kiütni másik versenyzőt: 50 pont

25 pont elérése esetén, időmérős tiltás lép érvénybe.

40 pont elérése esetén, futamról való eltiltás lép érvénybe.

50 pont elérése esetén, felülvizsgálat valamint a ligából való kizárás léphet érvénybe.


A büntető pontok minden szezon előtt nullázódnak.


Figyelmeztetések:

  • A futamon való nem megjelenés előzetes tájékoztatás nélkül.

  • Sértő magatartás a liga társakkal szemben.

3 figyelmeztetés után a ligából való kizárás is beiktatható.


Kizárás:

  • A már egyszer, a ligából kizárt versenyzőt nem áll módunkban újra visszavenni. (Kivételek természetesen lesznek.)

Pontozás 2019-es szezon:

  • Időmérő: Az első 3 helyezett kap pontot (1.: 3 pont, 2.: 2 pont, 3.: 1 pont)
  • Célba érés: 2 pont (Az első 10 helyen célba érő versenyző ezt nem kapja meg pluszban)
  • Leggyorsabb kör: 2 pont (A pontok csak akkor kerülnek kiosztásra, ha a személy aki a leggyorsabb kört megfutotta az első tízben fejezi be a versenyt.)
  • Futam: 1. (35 pont), 2. (27 pont), 3. (24 pont), 4. (21 pont), 5. (18 pont), 6. (15 pont), 7. (13 pont), 8. (10 pont), 9. (7 pont), 10. (4 pont).

Egy futam napon a maximálisan megszerezhető pontszám:

Egyéniben: 40 pont

Csapatban: 67 pont

Súlyozás 2019-es szezon:

  • Minden versenyző 300 kilogrammot kap az időmérőkre, melyet saját belátása szerint oszthat szét a 10 időmérő során. A végén 0 kilogrammra kell, hogy kijöjjön minden egyes versenyző.
  • Az időmérőre kívánt súlyt minden futam előtti vasárnapig köteles tudatni a liga vezetéssel.
  • Ha valaki nem adja le a súlyát, akkor az nem kerül levonásra, valamint az időmérőről való kizárást vonja maga után. Az összsúly pedig ugyanannyi marad a következő versenyre is.
  • Ha valaki hiányzik igazoltan, akkor 10kg-t vonunk le az összsúlyból, ha igazolatlanul, akkor semennyit. 
  • Akinek a szezon végén nem jön ki 0kg-ra az összsúlya utólagos kizárásban részesül.
  • Erre tekintettel minden futam után, mindenkitől elkérjük az időmérős videót, bizonyítékként.
  • A minimum tankolandó súly 10kg, míg a maximum 70kg lesz.


Csapat választás 2019-es szezon: 

  • A Sprint bajnokság első 10 helyén végzett versenyzők választhatnak maguknak autót. A bajnokságban elért sorrend alapján.
  • Csapattársat is ők választhatnak, viszont csak olyan versenyzőt aki a 11. és 20. hely között van.
  • Aki a Sprint szezont 20-on kívül fejezi be, tartalékká lesz lefokozva.

© 2019 ICE DEA. 1013 Budapest, Clark Ádám tér 1.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el