Szabályzat
Bajnokság szabályzata
Jelentkezés: Jelentkezni a meghirdetett helyeken valamint a liga vezetőknél lehet (Dávid Krisztián, Nagy Tamás). Ezenkívűl a liga email címére várjuk még a versenyezni vágyók leveleit ( f1zona@icloud.com ), illetve a bajnokság hivatalos Facebook oldalán.
Elvárások: Minden jelentkezőnek rendelkeznie kell a legújabb Formula 1-es játékkal. Jelen esetben az F1 2019. Valamint PlayStation+ tagsággal. Nem áll módunkban olyan embereket felvenni akiknek a felhasználó neve obszcén esetleg sértő másokra tekintve.
Versenykiírás: Futamokat minden hét kedd estéjén tartjuk 20:30-as időmérős kezdéssel.
Megkülönböztetés: Mindenkinek saját rajtszáma lesz, melyet kötelesek használni, ezzel megkönnyítve a versenybírók és kommentátorok munkáját. (rossz rajtszám esetleg rossz autó használata esetén 5 büntetőpont kerül kiosztásra.)
Futam nap felépítése:
20:20 - Szerver indítás, felvétel/közvetítés indítás, valamint az utolsó simítások
20:30 - Létszámtól függő időmérő edzés (15 fő alatt Short Qualification)
21:30 - 50%-os futam rajtja (Short quali esetén értelemszerűen korábban van a rajt)
22:30 - A futam leintése után interjúk (első három helyezett)
Versenyzői etikett és szabályzat:
Minden versenyzőnek kötelező rögzítenie mozdulatait. Mind az időmérőt, mind a versenyt. Tehát minden részvevőnek gondoskodnia kell arról, hogy gépén legyen elég hely a videóknak. (a versenyt követően 5 embertől véletlenszerűen, valamint óvás esetén az érintettektől bekérjük)
Minden futam előtt lesz 2 szabadedzés nap, ahol az egyiken mindenkinek kötelező a részvétel. Ha valaki igazolatlanul hiányzik mind a kettő edzésről, csak a mezőny végéről indulhat, valamint 5 büntető ponttal lesz gazdagabb. (Szabadedzések napjai - Vasárnap/Hétfő 20:30 és Kedd 19:45)
Minden versenyző rendelkezik 1 Jokerrel, ami egy verseny kihagyást jelent. A többi esetében csakis indokkal lehet hiányozni. Az indokolatlan hiányzást előbb hátra sorolással és 10 büntető ponttal utána pont levonással a végén pedig felfüggesztéssel valamint kirúgással büntetünk.
Megengedett segítségek: Mindenki úgy játszik ahogy szeretne és tud, egyedül a fékrásegítés lesz kikapcsolva.
A pálya szegélye minden esetben a fehér vonal. A rázókő már azon kívül van és nem tartozik bele. Minden esetben legalább két kerékkel a fehér vonalon belül kell autózni.
Az időmérőn a fokozott figyelem kötelezően elvárt lesz. A feltartásokat, szabálytalanságokat valamint a pályán való "Retire"-t (a boxban engedélyezett.) utólagos verseny büntetéssel jutalmazzuk. (hozzáadott idő 5-10 mp).
Az időmérőn való szándékos baleset, azért hogy valaki az új gumiról indulhasson büntetést von maga után.
Ha véletlenül pályát vágtál köteles vagy elvenni a gázt és lassítani.
A futamon a valódi F1-hez hasonló viselkedést várunk el. Minden óvást külön kivizsgálunk. (akár egy pályáról való leszorítást is.) A baleset okozásért 5mp időbüntetéstől kezdve futam eltiltásig bíráljuk az érintetteket.
A felvezető körön az előzés tilos, valamint 4-5 autó távolságot illik tartani a balesetek elkerülése végett.
Előzéseknél valamint csatáknál a cikázás valamint a féktávon való irányváltás szigorúan tilos. Válassz egy ívet és tartsd azt, ezzel megelőzve a balesetet.
Ha valaki kicsúszik csakis fokozott figyelemmel térhet vissza a pályára.
Ha társadat pálya elhagyással előződ meg, köteles vagy vissza adni a helyet, akkor is ha a játék nem szólít rá.
A kék zászlót illik figyelembe venni, ha egy lekörözött kiüt egy élen állót, komoly szankciókra számíthat.
Ha a lekörözött gyorsabb mint az aki őt lekörözte, körét csak a lehető legbiztonságosabb helyen veheti vissza.
Safety car esetén mindenki köteles tartani a helyét és fokozott figyelemmel közlekedni.
A biztonsági autós újra indítás esetén az első helyen álló versenyző diktálja az iramot. Ha egyszer elindult versenytempóban, nem állhat meg és lassíthat vissza.
A szándékos feladás következményeket von maga után. Első alkalommal figyelmeztetés, másodiknál utolsó helyről való indulás míg a harmadik esetnél felfüggesztés vagy a ligából való kizárást vonja maga után.
A játék által adott büntetéseket is be lehet óvni, amennyiben úgy gondolod hogy nem volt fair.
A pálya szélesítéseket, valamint vágásokat külön fogjuk bírálni. Pályák között is lesznek különbségek, ahol szükséges a szigorúbb figyelem, ott mi is úgy fogjuk utólag kivizsgálni.
1 darab futam újra indításra van lehetőség, ha legalább 5-en kérik. Egyéb futam újra indításokat csakis az admin kezdeményezhetnek esetleges játék hibák végett. (Az időjárást ilyenkor manuálisan vissza állítjuk arra, amit a játék előre beígért.)
A futam alatti szellem versenyzőket kivizsgáljuk. Safety car ideje alatt is tilos kilépni a menübe és szellem autóként versenyezni. Ha ez megtörténik, és balesetet eredményez komolyabb szankcióra számíthat az elkövető.
Az óvásokat minden futam utáni csütörtökig fogadjuk el.
A hivatalos végeredmény csütörtök és péntek körül kerül ki.
Játék beállítások:
Időjárás: dinamikus
Üzemanyag fogyasztás és gumi kopás: normál
Mechanikai meghibásodások: normál
Kanyarvágás: szigorú
Autó törés: Teljes (nem szimulációs)
Szabályok és zászlók: szimulációs
Parc Fermé: van
Autó teljesítmény: egyenlő
Safety car: van
Felvezető kör: van
Rajt: manuális
Egyéni beállítás: van
Pontozás:
Időmérő: Az első 5 helyezett kap pontot. (1.: 5 pont, 5.: 1 pont)
Célba érés: 2 pont (Az első 10 helyen célba érő versenyző ezt nem kapja meg pluszban)
Leggyorsabb kör: 3 pont (A pontok csak akkor kerülnek kiosztásra, ha a személy aki a leggyorsabb kört megfutotta az első tízben fejezi be a versenyt.)
Futam: 1. (30 pont), 2. (24 pont), 3. (21 pont), 4. (18 pont), 5. (15 pont), 6. (12 pont), 7. (10 pont), 8. (8 pont), 9. (5 pont), 10. (4 pont).
Egy futam napon a maximálisan megszerezhető pontszám:
Egyéniben: 38 pont
Csapatban: 66 pont
Súlyozás:
Minden versenyzőnek minimum 10 kilogrammot kell tankolnia az időmérőre. A kiegyenlített versenyzés eléréséért, minden időmérő legjobb 8 helyezettje kompenzációs súlyt kap a következő futam időmérőjére. A maximálisan begyűjthető súly 50 kilogramm. A futamok után mindenkinél ellenőrizve lesz, hogy megfelelő súllyal indult-e az illető vagy sem. Ha valaki rosszul tankolja meg autóját, utólagosan 30 másodperc hozzá lesz írva a verseny idejéhez, valamint 5 pontot kap. A súlyok a következő módon lesznek kiosztva:
- + 10 kilogramm
- + 8 kilogramm
- + 6 kilogramm
- + 5 kilogramm
- + 4 kilogramm
- + 3 kilogramm
- + 2 kilogramm
- + 1 kilogramm
Büntetési rendszer:
5 másodperces büntetés
10 másodperces büntetés
Boxutca áthajtásos büntetés (20 másodperc)
Stop&Go büntetés (30 másodperc)
Futamról való kizárás
Futam eltiltás
Több futamról való eltiltás
Bajnokságból való kizárás
Büntető pontok:
Apró elkerülhető baleset okozása: 5 pont
Hiányzó videó: 5 pont + utólagos diszkvalifikáció
Rossz súly az időmérőn: 5 pont + 30 másodperc a versenyidőhöz
Szabálytalan veszélyes játék: 5-10 pont
Közepes elkerülhető baleset okozása: 10 pont
Nagy elkerülhető baleset okozása: 15 pont
Szándékos gyakori pálya vágás/szélesítés: 5-15 pont
Futam szándékos feladása: 15 pont
Pályán való Retire: 10 pont
Szándékos baleset okozás: 20 pont
Szándékosan kiütni másik versenyzőt: 50 pont
25 pont elérése esetén, időmérős tiltás lép érvénybe.
40 pont elérése esetén, futamról való eltiltás lép érvénybe.
50 pont elérése esetén, felülvizsgálat valamint a ligából való kizárás léphet érvénybe.
A büntető pontok minden szezon előtt nullázódnak.
Figyelmeztetések:
A futamon való nem megjelenés előzetes tájékoztatás nélkül.
Sértő magatartás a liga társakkal szemben.
3 figyelmeztetés után a ligából való kizárás is beiktatható.
Kizárás:
A már egyszer, a ligából kizárt versenyzőt nem áll módunkban újra visszavenni. (Kivételek természetesen lesznek.)
Pontozás 2019-es szezon:
- Időmérő: Az első 3 helyezett kap pontot (1.: 3 pont, 2.: 2 pont, 3.: 1 pont)
- Célba érés: 2 pont (Az első 10 helyen célba érő versenyző ezt nem kapja meg pluszban)
- Leggyorsabb kör: 2 pont (A pontok csak akkor kerülnek kiosztásra, ha a személy aki a leggyorsabb kört megfutotta az első tízben fejezi be a versenyt.)
- Futam: 1. (35 pont), 2. (27 pont), 3. (24 pont), 4. (21 pont), 5. (18 pont), 6. (15 pont), 7. (13 pont), 8. (10 pont), 9. (7 pont), 10. (4 pont).
Egy futam napon a maximálisan megszerezhető pontszám:
Egyéniben: 40 pont
Csapatban: 67 pont
Súlyozás 2019-es szezon:
- Minden versenyző 300 kilogrammot kap az időmérőkre, melyet saját belátása szerint oszthat szét a 10 időmérő során. A végén 0 kilogrammra kell, hogy kijöjjön minden egyes versenyző.
- Az időmérőre kívánt súlyt minden futam előtti vasárnapig köteles tudatni a liga vezetéssel.
- Ha valaki nem adja le a súlyát, akkor az nem kerül levonásra, valamint az időmérőről való kizárást vonja maga után. Az összsúly pedig ugyanannyi marad a következő versenyre is.
- Ha valaki hiányzik igazoltan, akkor 10kg-t vonunk le az összsúlyból, ha igazolatlanul, akkor semennyit.
- Akinek a szezon végén nem jön ki 0kg-ra az összsúlya utólagos kizárásban részesül.
- Erre tekintettel minden futam után, mindenkitől elkérjük az időmérős videót, bizonyítékként.
- A minimum tankolandó súly 10kg, míg a maximum 70kg lesz.
Csapat választás 2019-es szezon:
- A Sprint bajnokság első 10 helyén végzett versenyzők választhatnak maguknak autót. A bajnokságban elért sorrend alapján.
- Csapattársat is ők választhatnak, viszont csak olyan versenyzőt aki a 11. és 20. hely között van.
- Aki a Sprint szezont 20-on kívül fejezi be, tartalékká lesz lefokozva.